Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

sobota, 8 czerwca 2013

kajakiem po jeziorze, a na deser pyszna tarta!

Tak... kajaczek i siu.....
niby małe to jeziorko nasze, ale...raj dla nas..






a na deser dziś..

pierwsza w tym roku tarta z owocami :)
jagoda i poziomki nasze, truskawki kupne, ale nie długo będą nasze :)




przepis jutro :)

Mam nadzieję, że WYPOCZYWACIE!

Pozdrowienia!

Przepis na tartę:

100g zimnego masła
1,5 szklanki mąki pszennej
1 jajo
3 łyżki cukru pudru

Masło, mąkę, cukier puder siekamy, dokładnie mieszamy palcami, tak by z ciasta zrobiły się maleńkie kuleczki, coś jak gruby piasek ;) potem dodajemy jajo i ugniatamy ciacho.

Zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 30minut.

Po tym czasie, ciasto należy wyłożyć do formy grubo wysmarowanej masłem (najlepsza jest forma do tarty z wyjmowanym dnem). Ciasto możemy rozwałkować na placek o grubości 3mm, wykładamy wtedy do formy, obcinamy brzegi, ale również świetnie wychodzi, gdy zwyczajnie wyłożymy je rękoma i dokładnie rozmieścimy w każdy kącik blaszki :) Dokładnie nakłuwamy widelcem i takie ciasto ponownie wkładamy do lodówki na 30minut.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto przykrywamy papierem do pieczenia, obciążamy, by nie wyrosło (czy to kulkami ceramicznymi, czy to zwykłym spodem od tortownicy) i pieczemy 12 minut. Następnie zdejmujemy papier, obciążenie i jeszcze dopiekamy przez 8 minut by się zarumieniło.

Pozostawiamy do wystygnięcia.

Szykujemy krem. Robimy oczywiście ulubiony ;) u nas była to:
śmietana kremówka 36% 500ml
galaretka truskawkowa
śmietanę ubiłam, dodałam tężejącą galaretkę i gotowe.

Na wierzch układamy świeże owoce :)

28 komentarzy:

  1. Nie nooo... full wypas! :)
    A pogodę to chyba mieliście wcześniej zamówioną! :))
    Pozdrawiam cieplutko,
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, full wypas! Nic więcej nie trzeba ;)

      Usuń
  2. Ojej.... Gdzie jest tak pięknie?
    Ciasto aż ślinka leci.............. :)
    Pozdrawiam z Köln...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pięknie to u nas tuż za płotem! :)
      A ciacho tak, pyszka :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Kama a jak tu wypoczywać jak ciemne chmury nad głową, niebo "warczy" i łzy roni :( a u Was tak pięknie nad jeziorkiem. I woda taka spokojna ... i słoneczko grzeje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejdą te chmurzyska i będzie pięknie!

      Usuń
  4. od przyszłego weekendu proszę o przesłanie takiej pogody do nas ;)
    Teraz jeszcze niekoniecznie nam potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj a Ty może w końcu byś urodziła, co? :D

      Usuń
    2. z miłą chęcią ;)
      Obiecałam dziś córce, że jak się do jutra urodzi to już mam wybrane dla niej imię :) Ciekawe czy sie skusi :)

      Usuń
    3. A ja myślałam, że jak jutro się urodzi to zrobisz pierożki haha ;) ciekawa jestem na jakie imię się zdecydowaliście :)

      Usuń
  5. ódpoczywamy,ciasto wcinamy i WAS podglądamy,wieczorem po powrocie od siebie,tarta wygląda pysznie.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak powinno być! Nic dodać nic ująć :)

      Usuń
  6. Pięknie u was och pięknie a u nas leje i leje

    OdpowiedzUsuń
  7. Łomża w zestawie na kajaczku (jak dobrze zauważyłem) :) Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super!
    U nas były...całe dwa dni bez deszczu....
    MAsakrrra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre i dwa dni! Będzie więcej, zobaczysz! :)

      Usuń
  9. Na kawałek tej tarty się załapałem ;)
    Była pyszna!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaprosiłabyś do siebie dwie biedne Krośnianki... ;P

    A przepis na tartę to nie łaska dodać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokoje mam wolne tylko w weekendy i to nie wszystkie ;) reszta zajęta ;) coś wymyślimy!

      A przepis, tak, tak, wstawię za chwilkę ;)

      Usuń
  11. Krosno chce do Ciebie, Kama, zaprosiłabyś... Do jedzenia się dołożymy bankowo.. ;)
    Przepis na tartę wstaw, kusi mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zjedzenia się dołożycie tak? haha spoko :D

      Kusi, kusi, długo w lodówce nie wytrzyma, niestety ;)

      Usuń
  12. Truskawki, poziomki! Ale dawno nie objadałam się takimi prawdziwymi smakowymi! Zagoszczę na razie u Ciebie wirtualnie, może być? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne są!!!
      Gość się, gość, ile chcesz :)

      Usuń
  13. ale błogo na jeziorku a deser na pewno pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze takie jeziorko spokojne, ale jak flauta dla mnie najlepsze :)

      Usuń