Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 22 marca 2013

BABA DROŻDŻOWA na próbę ;)

Na próbę, bo... jeszcze takiej nie piekłam a chciałam na święta podać :)
Przepis pochodzi od p. Doroty ze strony MOJE WYPIEKI i muszę powiedzieć jedno:
REWELACJA!
Nie pierwszy raz korzystam z przepisów tej pani i są doskonałe!

Baba puszysta, mięciutka, mało słodka (lukru nie robiłam, bo familia nie chciała).

Jeśli macie ochotę spróbujcie, naprawdę warto!


składniki:

3-3,5 szklanki mąki pszennej, u mnie poszło 4 - zależy jaka mąka
5dag drożdży świeżych
6 żółtek roztrzepanych
1 jajo całe
pół szklanki drobnego cukru
szczypta soli
1 szklanka mleka letniego
125g masła roztopionego
15 dag rodzynek, dodałam również żurawinkę
2 łyżeczki soku z cytryny

Robimy rozczyn z drożdży (trochę letniego mleka, cukru, drożdże, mieszamy, odstawiamy w ciepłe miejsce). Mąkę, sól, żółtka, jajo, mleko (ciepłe), cukier i sok z cytryny mieszamy, dodajemy drożdże i roztopione chłodne masło, wyrabiamy. Ok 20 minut. Dodajemy rodzynki, żurawinę (wcześniej sparzone wrzątkiem). Przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce, by ciasto podwoiło swoją objętość.

Formy z kominem do babek, 2 sztuki, smarujemy masłem, sypiemy bułką tartą, wykładamy tam ciasto do 1/3 wysokości blachy, ciasto uprzednio chwilkę wyrabiamy. Przykrywamy ściereczką, odstawiamy w ciepłe miejsce aż ciasto wyrośnie po brzegi formy.
Potem do pieca na maks 30minut. Sprawdzamy patyczkiem, czy jest gotowe.
Można polać lukrem lub wcinać bez ;)

U mnie jednego już nie ma ;)
Siedzą i jedzą z mlekiem, tylko uszy się trzęsą :)

Przepis sprawdzony, baba będzie na świątecznym stole!

Dobrego weekendu!
Pozdrowienia,
Kama :)

4 komentarze:

  1. wygląda pysznie i niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy taaaakiej babie, to nawet te nasze bajeranckie "colomby" wypadaja bledziutko;)
    Wyglada na prawde rewelacyjnie!...I nawet nie chce myslec jak smakuje!:)
    Udanej niedzieli robaczki!:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie baba urosła. Chyba też skorzystam z tego przepisu skoro tak zachwalasz :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć kama, twoje baby są cudowne. uwielbiam... rzeczywiście puszyste niesamowicie!! ściskam wielkanocnie, basia.

    OdpowiedzUsuń